close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחפשים את השלב הבא בקריירה? אם אתם אוהבים בעלי חיים, קורס אילוף כלבים עשוי להיות הצעד המושלם

מערכת שורשה שבט, תשפב07/01/2022

מי שאוהב בעלי חיים וכלבים בפרט ומי שרוצה למצוא עיסוק שהוא אוהב, קורס אילוף כלבים זו בהחלט אופציה מעולה

תגיות:
צילום: freepik
אומרים שמי שעושה את מה שהוא בחיים, לא צריך לעבוד אפילו יום אחד. ובכן, עד כמה שזה נשמע רומנטי וקסום, זה כנראה לא תמיד מדויק וגם כשאנו עובדים במשהו שאנו אוהבים יש רגעים פחות מהנים, אבל עדיין, לעסוק במה שאנחנו אוהבים באמת ולהתפרנס מזה זה דבר נפלא שבהחלט משאיר תחושה של סיפוק בחיים ועוזר לנו להביא את עצמנו למקסימום.

עם זאת, נראה שהרבה מאד אנשים לא מאמינים שהדבר הזה אפשרי, שאפשר לעשות משהו שאתה אוהב ונהנה ממנו באמת ועוד להרוויח על זה כסף. ובכן, זה אולי לא תמיד אפשרי, אבל במקרה הזה בתחום של אילוף כלבים, נראה שזה בהחלט משהו שיכול לקרות. תפסנו
לשיחה צפופה את אחד מהעובדים הותיקים בבית הספר המוביל לאילוף כלבים ה-Dog college וניסינו להבין איך הפך הענף הזה לאחד המבוקשים ביותר במדינה, ומי יודע, אולי תגלו שגם לכם זה מתאים ושזה משהו שתוכלו לעשות!

מדוע מקצוע המאלף כל כך מבוקש בישראל ובעולם?
כדי להבין למה קורס אילוף כלבים הוא אפיק תעסוקתי כל כך מומלץ, חייבים להבין את המגמות והשינויים בתפיסה החברתית כלפי בעלי חיים בעולם ובישראל בפרט. החברה שלנו היום היא כזו שמחבקת בעלי חיים הרבה יותר מבעבר. טבעונות, מודעות סביבתית, הבנה של היתרונות בגידול של בעל חיים בבית. אלו הם דברים שאנשים מבינים היום. מספיק שתצאו לטיול ברחוב ביום נעים, לא משנה ממש איפה בארץ. אם בעבר הייתם יכולים לראות כלב אחד על כל עשרה אנשים שעברו, היום אנחנו מדברים כבר על כלב אחד בכל שני משקי בית בישראל.

זה אומר הרבה דברים כמובן, אבל בעיקר מראה על הצורך הגובר של אנשים באילוף לכלבים. מדובר כמובן על גורים שצריך להרגיל לחיים עם בני אדם, על כלבים בוגרים עם בעיות התנהגות שונות, על כלבים שצריך להרגיל אותם לאיזור מחיה חדש ולא מוכר ועל עוד עשרות סיטואציות שונות המצריכות את הכישורים של מאלף מקצועי. תוסיפו לכך את העובדה שכיום תחום הכלבנות הטיפולית הוא בנסיקה ואפשר להבין כבר לבד מדוע מדובר במקצוע כל כך מבוקש.

מה האופק התעסוקתי של בוגרי הקורס?
מה שמעניין זה שבניגוד ללימודים אקדמאיים, כאן יכול כל תלמיד לבנות לעצמו תכנית לימודים מתאימה לפי הכיוון שאליו הוא רוצה ללכת. יש הרבה מאד תלמידים שאוהבים כלבים ובדרך כלל גם מגדלים כלב אחד או שניים בבית, עדיין לא שואפים לעסוק בזה באופן מקצועי אבל רוצים לקבל כלים בסיסיים לתקשורת טובה יותר עם הכלב שלהם. ה-dog college למשל מציע מגוון קורסים בסיסיים כאלה ואפילו מקיים לעיתים הרצאות פתוחות לקהל ללא עלות למי שרוצה לחקור ולהעמיק.

כמובן שמי שמכוון מראש לקריירה בתחום ורוצה ללמוד אותו לעומק, ובטח מי שמבין שזה מאד מעניין אותו אחרי הטעימה הראשונה, יכול ללכת על קורס מקיף יותר. קורסים כאלו כוללים את כל הטכניקות לאילוף וחינוך של כלבים ובסופם גם מקבלים תעודת מאלף מוסמך. מה אפשר לעשות אחר כך? השמיים הם לגמרי הגבול. קודם כל יש הרבה ארגונים שמחפשים מאלפים וכלבנים מוכשרים בין אם זו משטרת ישראל או צה"ל. הרבה מאד בוגרים משתלבים בבתי ספר שונים לאילוף ברחבי הארץ, ואין ספק שהכי מרגש זה לראות את התלמידים שהגשימו חלום ופתחו עסק משל עצמם לאילוף כלבים.

אז איך בכלל מתחילים?
האמת היא שזה הרבה פחות מסובך ממש שנהוג לחשוב. בתי ספר כמו ה-dog college פותחים את שעריהם בשמחה לכל המתעניינים ואפשר להגיע בכל זמן, לראות את המתקנים השונים, להתרשם מהמורים ולהבין מקרוב במה מדובר. בבית ספר הזה אגב יש הרבה כלבים שנאספו מהרחוב וקיבלו טיפול והרבה פעמים תלמידים הם אלו שנותנים להם בית ועל הדרך מתנסים באילוף שלהם במהלך הקורסים השונים.

בשורה התחתונה, מי שאוהב בעלי חיים וכלבים בפרט ומי שרוצה למצוא עיסוק שהוא אוהב, קורס אילוף כלבים זו בהחלט אופציה מעולה, וזה משהו שאתם יכולים לעשות בכל שלב בחיים, גם אם בא לכם להחליף קריירה בגיל 50!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה